Vertrouwenspersoon voor klanten
We doen erg ons best om op een goede manier met elkaar om te gaan. Toch kan het zijn dat je niet blij bent met een situatie, gesprek of een ander contact met een van onze medewerkers of vrijwilligers. En dat jullie er samen niet uitkomen. Je kan dit dan bespreken met de vertrouwenspersoon.
Onafhankelijk en vertrouwelijk
Ook als je iets wilt bespreken maar hier eigenlijk niet over durft te praten, kan je contact opnemen met de vertrouwenspersoon. Deze persoon is onafhankelijk, wat betekent dat hij of zij niet bij ons in dienst is. Daardoor kan je alles in vertrouwen bespreken en samen kiezen hoe je verder wilt gaan met jouw klacht of opmerking. Hier hoef je niet voor te betalen.
Even voorstellen
“Goedendag, mijn naam is Sabine van Pelt. Ik werk sinds 2015 als onafhankelijke vertrouwenspersoon en ben lid van de beroepsgroep cliëntvertrouwenspersonen CVP. Als vertrouwenspersoon ben ik niet in dienst van MEE & de Wering. Dat maakt dat de ik echt naast je kan staan en kan meedenken over de oplossingsmogelijkheden.
Ik kan je helpen bij het indienen van een klacht, het voeren van een gesprek of het afronden van een situatie. Ook kan ik ouders van een cliënt of de vertegenwoordiger van een cliënt verder helpen. Je kunt bij mij terecht met je verhaal, ik bied een luisterend oor. Daarna bespreek ik of er vervolgstappen (voor jou) nodig zijn en wat je daarvoor nodig hebt. Soms vinden cliënten het moeilijk om rechtstreeks een gesprek aan te gaan met degene over wie ze ontevreden zijn. Dan kan het helpen als de vertrouwenspersoon ter ondersteuning aanwezig is bij dit gesprek.
Het doel van de inzet van de vertrouwenspersoon is herstel van de relatie met de hulpverlener en het vinden van een oplossing die voor alle betrokkenen naar tevredenheid is.”
Soms ontstaat er een misverstand. En soms is het contact tussen een medewerker en een inwoner verstoord. Ik help jou om je klacht goed te verwoorden en goed naar jouw rechten te kijken.
Sabine van Pelt
Wat ik voor je kan doen:
- Een gesprek voeren over een klacht – op locatie, via de telefoon of online
- Helpen om jouw klacht of opmerking duidelijk te verwoorden
- Het organiseren van een bemiddelingsgesprek – ik kan hier ook bij aanwezig zijn
- Het goed indienen van de klacht bij MEE & de Wering of de Externe klachtencommissie
Sabine vertelt: “Ik deel alleen informatie met anderen als jij dit ook wilt. Ook neem ik pas actie als we dat samen hebben besproken, én jij het eens bent met wat ik wil gaan doen. Laat dus vooral weten waar ik je bij kan helpen.”
Contactgegevens vertrouwenspersoon
- Naam: Sabine van Pelt (1968)
- E-mailadres: sabine.van.pelt@facit.nl
- Telefoonnummer: 0251 – 212 202 – je krijgt eerst de secretaresse van de organisatie Facit aan de lijn