Cliënten beoordelen ons met een 8,1

Cliënten van MEE & de Wering voelen zich gehoord en begrepen. Ze zijn respectvol, eerlijk en prettig behandeld en tevreden over het resultaat. Gemiddeld beoordelen zij ons met een 8,1. Dit is de conclusie van de belronde die leden van de Adviesraad afgelopen jaar deden. Ze belden ruim 170 cliënten die een-op-een hulp en ondersteuning ontvingen.

De Adviesraad heeft leuke en soms ontroerende telefoongesprekken gevoerd met inwoners. Deze ontvingen eerder maatschappelijk werk, ouderenadvies, cliëntondersteuning, sociaal juridische dienstverlening of begeleiding naar werk. Ook belden ze met gezinnen die integrale vroeghulp of een traject begeleide omgangsregeling afnamen. 

Impact
Al die telefoontjes samen leveren mooie resultaten op. Onze hulp en ondersteuning hebben impact. Cliënten zeiden door de ondersteuning zelfstandig verder te kunnen en meer zelfvertrouwen te hebben. Ook kregen ze meer grip op het leven, hebben ze geldzaken beter op orde, zagen ze meer kansen op werk of vonden ze samen met de medewerker andere oplossingen. Sommigen leerden omgaan met verdriet, werden rustiger of voelden minder stress. Andere resultaten: goede hulp bij belastingaangiftes, indicaties en doorverwijzing naar de juiste instanties. Positief is men ook over gevolgde trainingen en lotgenotengroepen. We maken echt verschil.

Verbeterpunten  
De Adviesraad heeft ook verbeterpunten genoteerd. Het gaat daarbij onder meer om het vergroten van de bekendheid van MEE & de Wering. Ook de website, het informeren over wachttijden en het bieden van nazorg kunnen beter. De Adviesraad deelt ook dat niet iedere inwoner digitaal vaardig is; blijf dus ook folders maken, is het advies. De Adviesraad heeft de uitkomsten aan alle medewerkers gepresenteerd. We zijn blij met de uitkomsten en gaan met de verbeterpunten aan de slag.  

Ook een signaal af te geven aan de Adviesraad? Kijk op deze pagina of stuur direct een e-mail aan: adviesraad@meewering.nl